Första dagen på praon

Idag va då första dagen på min praovecka :D Jag ska vara på Sony Music. Jag va riktigt nervös imorse. Tankar som "Tänk om dom har glömt att jag ska komma?" och "jag kommer bara göra allt fel" flög runt i mitt huvud. Men det gick riktigt bra. Jag fick börja med att gå runt och hälsa på alla. Sen fick jag sortera post och skivor.

Sen va det dags för lunch. Då satte jag mig med Daniel Breitholtz och Camilla, som är hans långvariga praktikant. Han hade köpt pizza...

Daniel: Den där sista biten går inte ner, nån som vill smaka? Den ser kanske lite slemmig ut men men...

Camilla hade fullt upp med att försöka få i sig sin pizza och jag ville inte smaka :P
Camilla ville inte ha sin sallad så Daniel frågade om jag ville ha den så då tog jag emot den.

Daniel: (studerar salladen och säger) Brukar inte sån här sallad ha sås och svarta prickar

Jag: jo

Daniel: Men var är dom då :P (studerar salladen närmare :P)

Han tar en stor gaffel sallad och stoppar in i munnen

Daniel: DET VA DET ÄCKLIGASTE JAG HAR ÄTIT!!! Jag råder dig att inte äta det där Sandra. Jag förbjuder dig xD

och så tog han salladerna och slängde dom xD haha, det va lite kul.

Sen senare så berättade han för mig att han började jobba på Sony Music när han va 18 år och nu är han 31 osv. Sen fortsatte han att prata om hur det gick till på företagen och vad han gjorde mm. Sen efter e stund...

Daniel: Men va kul!! (helt plötsligt bara :p) Hur gammal tror du jag är Sandra?

Jag ba ehm....31 :P

Han ba: Va?? :O hur kunde du veta det :P

Jag: eh..du sa det ibörjan

Han:åhh, typiskt xD

Så han verkar va lite virrig.

Och när han hade sagt vad han sysslade men så sa han "Så jag och Peter Svartling är båda slarviga, tjocka och flintar :P

Han va jättetrevlig och rolig :)

Han hade ett piano på kontoret och då sa han "men spelade inte du piano?" jag ba, jo :P han  "Men spela lite, känn dig som hemma"
Så då spelade jag lite :P men det va riktigt pinsamt :P

Resten av dagen så letade jag och Camilla fakta om Julgalor (som Daniel ville ha) och sen frankerade jag paket och skickade ut skivor till olika radiokanaler.

När vi satt och letade fakta på internet så kom Amanda Jensen, men jag snackade inget med henne för hon va typ på möte.

Så det har börjat bra den här veckan :)

Jag har ävengjort min läxa, som va att titta på idol och se om det va några stora händelser, höjdpunkter.

See you♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0