Hemska svinvaccin!!!!

Idag va det dags för svinvaccinet...asså jag har varit nervös i flera veckor och idag va det dags. Usch vad hemskt!!

JAg gick med långsamma steg mot skolsyster och kännde hur jag närmade mig tortyren mer och mer...
När jag kom in i väntrummet satt alla och snackade om alla biverkningar..och det gjorde inte saken bättre precis...

När dom första kom ut började jag bli lite tårögd..men tror ingen såg det. Jag spelade spel för att försöka få tankarna på annat. Samtidigt höll jag i Vilmas hand och hon fick märken av mina händer :P

Till sist va det min och Cissis tur att gå in...Cissi började och jag kände hur paniken steg...
Jag häll för händerna för ansiktet men sen va det min tur att inta sprutstolen. Benen skakade och tårarna började komma... Jag kramade cissis hand och försökte fortsätta andas.

Hon stack in den hemska nålen i mig och sprätte upp skinnet så att hon kunde sticka in den i armen och bedöva alla muskler och nerver och grejs. Hon sprutade in monstervätskan i mig och det tog hundra år...

När det äntligen va klart skakade jag som aldrig förr, så skolsyster frågade om jag ville ha något att dricka. Så då fick jag ett glas saft och fick gi in i vilorummet och försöka slappna av lite. Jag skulle försöka dricka men det gick inte. Mina skakningar gjorde så att jag höll på att spilla... Cissi fick hålla glaset åt mig. Det tog oss typ 5 försök innan jag kunde dricka.

Nu skrattar säkert alla som läser och tycker jag är jättefeg och mesig. Men jag hatar verkligen sprutor och jag kan ine hjälpa det. Tänk er att göra något som ni verkligen hatar, nåt ni tycker ät jätteläskigt. Då kanske ni förstår lite bättre :P

See you♥

Kommentarer
Postat av: Pontus C

Var det så jobbigt? Jag ska trösta dig imorgon ordentligt :)

2009-11-26 @ 21:03:07
Postat av: saga

stackare :( min ena kompis är precis likadan, vi får trösta henne när hon ska ta sprutor!

men skönt att ha det gjort :)

2009-11-26 @ 22:11:19
URL: http://sagaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0