Fredagsgrej på Bruket

Hejhej!

Idag cyklade jag hem till Lisa för vi skulle ut och jogga :) Vi sprang till Görveln....eller sprang och sprang :P Vi gick nog mest men vi joggade ibland :) Aja, vid Görveln tog vi ett dopp i sköna Mälaren :) hehe
Det va riktigt skönt! Och jag menar det verkligen. Sen, eftersom vi inte hade nånhanduk med oss så tog vi på oss kläderna över våra blöta bikinisar så det såg ut som om vi va jättesvettiga :P

SEn joggade vi faktiskt ganska mycke tillbaka för vi skulle va hemma hos henne kl 15.00 för då skullle Filip och Tobbe komma så att vi kunde planera Markus och Lisas bröllopspresent. Kajsa gick igenom alla idéer och jag tror att det kan bli jättebra :D
Vi har oxå kommit fram till att Lisa är släkt med Ebbe :P Hon kan alltså inte berätta en sak utan att berätta 1000 andra saker samtidigt xD haha (alla som läser fattar nog inte det roliga med det...xD)

Iaf. Sen va alla jättehungriga..iaf jag och Lisa :P...så då cyklade vi till Burger King innan vi drog till Bruket.

På Bruket träffade vi Kattis och Joel..ehm Margareta...(internskämt)...och vi lekte Tiger och Maffian. Sen gick vi in och pratade om Joels predikan och då började vi snacka om massa saker. Det finns så sjukt mycke man kan prata om.
Det blir ganska rörigt i min hjärna efter sånna samtal men det är kul att fundera på allt och reda ut röran igen :P hehe
Jag tyckte Joels liknelse om att Jesus och Gud är som en rakapparat och ett kärnkraftverk va jättebra.
Jag fattade det så att till en rakapparat måste elektriciteten transformeras innan den kommer till rakapparaten för annars blir det lixom för mycke för rakapparaten...(ni kanske inte fattar :P)...och på samma sätt typ sände Gud ner Jesus till oss människor för att vi inte kan se/träffa Gud. För han är för stor och mäktig för oss..vi skulle lixom inte klara av att träffa Gud..typ...fattar ni??
jag tyckte den va jättebra iaf :) men jag är inte så bra på att förklara så jag förstår om ni int fattar.
Man kan jämföra Gud med Zlatan oxå...(oxå internskämt)...
Kanske ska sluta med mina internskämt...det är kanske inte så kul för er som inte fattar xD

Måste bara säga att man inte kan gå ifrån en "fredagsgrej" utan att ha skrattat.....va har alltid så kul tillsammans :D

See you ♥

Kommentarer
Postat av: Filip

Haha^^ Håller helt med dig om fredagskvällarna i allmänhet, samt denna specifika sådana...

Joel var jättetrevlig(!)och diskussionen väckte många tankar, som de samtalsämnena i regel brukar, men Joel kanske blev lite trött på att bli ifrågasatt så mycket? xD

2009-07-25 @ 00:58:27
Postat av: Sandra

Kanske. Men vuxna brukar tycka att det är kul när ungdomar visar funderingar och frågar saker. Så jag tror att han tyckte det va kul att vi visade intesse men han kanske tyckte det va lite jobbigt oxå...hehe

2009-07-25 @ 01:01:32
Postat av: Tobbe

nej, internskämt äger ju(om man fattar)! xP hehe men han va ju jätte rolig ju, vi måste träffa honom igen :) längtar redan efter nästa TGIF (Thank God It´s Friday!)! x)

2009-07-25 @ 15:48:40
Postat av: Anonym

Mmm, jag å ebbe! livet ut asså ;D wahahaha

2009-08-04 @ 00:46:00
Postat av: kajsa...

haha, lisa och ebbe, HAHA! de är ju rätt lika också... ;) internskämt VAR SKITKUL! :D haha, åh..<3 shit asså, jag saknar våra fredagssaker:P men seriöst...vi MÅSTE komma på ett namn! :P

2009-08-05 @ 20:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0