Det var länge sen.

Hej.

Nu var det riktigt länge sen jag skrev. Typ 3 och en halv vecka. Det har hänt väldigt mycket sen dess.
För det första så mår farfar mycket bättre. Han är uppe i rullstolen om dagarna och som jag har förstått det så är han helt okej.

Sen har jag även fyllt 15 år den 26/1. Det var en riktigt bra födelsedag. Dagen innan hade jag släktkalas. Då åt vi hembakad pizza och tårta. Jag fick boken "Alkemisten", Leona Lewis skiva "Spirit", örhängen, ett halsband, choklad och SMÅTOMATER!!! Jag älskar verkligen småtomater. Jag skulle kunna leva bara på dem.
Självaste födelsedagen började med att familjen uppvacktade mej på sängen. Det var länge sedan hela familjen kom och uppvacktade mig på morgonen eftersom jag behöver gå upp kl 5.50. Och det är inte så många som är så pigga på att gå upp kl 5.50 på morgonen. Men den här födelsedagen hade jag turen att ha sovmorgon så jag behövde inte gå upp förrän typ 7. Jag fick då frukost, tårta och juice att äte på medans jag öppnade alla presenter. Jag fick en bok "Lov utan lov" (som jag håller på att läsa nu, riktigt bra), godis, ett broderi, två romantiska komedier (filmer) och en nyckelring. Sen var det bara att pallra sig iväg till skolan. Där sa alla kompisar grattis och när jag kom hem efter fiollektionen så gjorde vi iordning natchos. Det var jättegott. Och efter det var det fler paket att öppna. Jag fick pengar, småtomater, en skiva, ett spel, en till film, en dvd och en tv. Min tv är jätte snygg. Kanske lägger upp en bild när jag har fått den på rätt plats.
Jag tror inte att jag har glömt något. Efter den här dagen fick jag en god natts sömn.

Den 30/1 var jag på Sallys begravning. Det var den första jag har varit på så det var lite läsligt. Jag, elisabet och Sophie skulle sjunga så vi var där lite innan och tränade. Det var en jätte fin begravning. Kistan stod längst fram med en stor fin blomma på och flera blommor runt om. Jag satt brevid Elisabet och jag var jätte nära att börja gråta . Men jag vlle inte gråta innan vi skulle sjunga för då skulle min röst åka runt som den ville. Men jag lyckades hålla mig. Men direkt när vi hade sjungit och jag satte mig på stolen så kom tårarna. Men då kom jag att tänka på den där dikten som Sally hade skrivit och slutade jag gråta. Det var jätte fint när alla gick fram och la en liten blomma på kistan och sen när de bar ut kistan och vi följde efter och sjöng när hon åkte iväg i bilen. Efter den här stunden i kyrkan var jag helt säker på att Sally får ett bra liv i himlen med Alvar.
På minnesstunden efteråt sjöng jag och mina syskon samt kusin. Pappa berättade en sammanfattning av Sallys liv och det tyckter jag han gjorde riktigt bra. Vi åt smörgåstårta och jag fick träffa pappas kusin, Linda.

Nu håller jag på och praoar i en lågstadieklass. Jag ska vara den här veckan och var där förra veckan oxå. Sen är det skolan som sätter fart på en gång. Vi har prov på onsdagen i So så det hoppas jag går bra. Men det är bara en vecka i skolan efter praon innan det blir sportlov så det är skönt.

Jag har oxå varit i kungsberg (31/1) med mina syskon och min kusin Sophie. Det var jätte kul.Vi åkte från det att liftarna öppnade till det att dem stängde. På bussen hem var vi jätte trötta och satt typ och halvslumrade allihopa.
Nu läntar jag jätte mycket till Sälen. Vi ska nämligen åka dit på sportlovet.

Förra helgen var jag och min familj i Sandviken och hälsade på min mormor och moster. Det var typ 3 dm snö där och det var jätte mysigt att vara ute på promenader med Bilbo. Det var sån där jättefin snö som är som ett tunnt och fint pulver. Jag och Mikael hoppade över en stor snövall med massa olika hopp och gav varann poäng för hur snyggt man hoppade. Vi hade jätte kul därborta och man bara längtar tillbaka till den vita snön. Ibland önskar jag att vi bodde i Norrland. Men jag skulle aldrig klara mig utan mitt kära Stockholm. "Stockholm i mitt hjärta, låt mig besjunga dig nu. Åldrad i ungdomlig grönska, sjöarnas stad det är du....."  heheheheh.

Jag är väldigt imponerad av er som orkat läsa allt det här. Jag ska försöka skriva oftare så det slipper bli så långa inlägg.

See you later, alligator / ♥Sandra♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0