Livet är som en Ketchupflaska

Jag har börjat läsa väldigt mycke. Just nu läser jag "Expert på att rodna" medans jag väntar på nästa Twilight bok. I Expert på att rodna finns det en väldigt bra liknelse mellan livet och en ketchupflaska. Det stod "Livet är som en ketchupflaska. Först kommer det ingenting sen kommer det ingenting sen kommer allting". Och det stämmer ju. Ibland händer ingenting i livet men sen helt plötsligt händer allt på samma gång :P Håller ni inte med om det?

Idag så har jag oxå hjälp till med att gräva i ett land och plocka bort alla rötter innan mamma och min moster satti dit jordgubbsplantor. Så nu hoppas jag att det kommer lite jordgubbar nästa år.

Inatt eller tidigt imorgonbitti ska jag gå upp jättetidigt. Jag ska nämligen följa med syrran och kusinen till Arlanda för att säga hejdå till dom. Dom ska åka till Sicilien och deras plan går 07.00 så vi måste åka hemmifrån kl 05.00 typ :P
Men vad gör man inte för sin storasyster och kusin ;)

See you♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0