Storvreta

Hej, hej allihopa!

Igår fyllde Cissi år så då grattade vi henne. Hon hade bakat muffins som var jättegoda.

Sen på No:n skulle alla i klassen ha kjol eller slips för då hade Mark (våran lärare) lovat oss en överraskning. Men alla killar hade inte slips så då sydde vi slipsar på syslöjden innan no:n. Överraskningen var att vi fick se på filmen Gattaca istället för att plugga. Det var skönt att få slappa lite.

Sen spelade jag piano, men innan det ringde Markus, han är ungdomspastor i kyrkan jag brukar gå i, och han frågade om jag ville följa med till Storvreta på någon slags tävling, som kallades Fångarna på fortet.
Så då åkte jag till kyrkan efter pianot och så åkte jag, Lisa, Kajsa, Tobbe, Filip, Markus och Christer till Storvreta kl 17.30.
Vi kom fram först så då gick vi till ica. För jag hade inte ätit sedan 12.00.
Sen började tävlingen 19.00 och skulle hålla på till 22.00. Det var typ 20 lag så det var typ 100 ungdommar där plus ledare.
Det var jätteroligt. man gick in i olika rum och skulle göra olika utmaningar för att få pengar så att man kunde köpa ledtrådar och kunna på så sätt kunna lösa gåtan för att kunna vinna.
I rummen skulle man t. ex Leta efter märkta bollar i ett bollhav, följa ett rep i ett mörkt rum där det var massa små barn som slängde disktrasor på oss och en massa saker. Vårat lag hade jättekul tillsammans.
Och på slutet gick alla lag runt och förhandlade med varandra om att köpa ledtrådar., och om vi får se era ledtrådar får ni se våra mm.
En ledtråd vi hade så stod det några synonymer till svaret på gåtan. Så då sökte vi på google via Filips mobil och kom på att svaret var "utmaning". Jag vet inte riktigt om det var fusk eller inte...men dem hade inte sagt att man inte fick använda internet.
Efter tävlingen var det en liten gudstjänst med ett and som spelade, några som spelade teater mm.
Sen var vi tvungna att åka för kl var typ 00.00. Jag kom inte hem förren 01.00.
I bilen tränade vi på en dans som vi tydligen ska dansa med alla barn i kyskan på söndag.
En kort sammanfattning om Storvreta var att det var jättekul.

Nu ska jag gå upp och baka en kaka för mamma kommer hem om 1 timme.

Hej då♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0