Första dagen på jullovet...

Det blev visst inte fel längre....vet inte riktigt vad som händer!!!
Så nu tänkte jag skriva det jag skrev i inläggen ni skulle läsa innan ni läser "Första dagen på jullovet...(fortsättning)!

Jag sa ju att jag skulle skriva om en No-lektion jag hade i Måndags!

Vi höll på och exptimenterade med gaser!

Och vi skulle få se hur mycket ett värmeljus kan brinna med hjälp av en slang som sprutar ut syre precis bredvid lågan:


Mark (våran lärare) tog fram slangen och satte den bredvid lågan!!!
Lågan blev ca 1 dm hög och 5 cm bred!

-Så här mycket kan det brinna med hjälp av syre! sa Mark.

Men det skulle han aldrig ha sagt fö när han skulle skruva av syret så skruvade han åt fel håll så att ännu mera syre kom ut....och då hördes ett höjt PANG och ljuset exploderade!!!

Alla böjde sig ner och skrek......det var jätte läskigt och kul! Eftrer explotionen började alla skratta och alla i koridoren kom in i klassrummet och frågade vad som hänt!

Vi fick öppna alla fönster och gå ut och andas i koridoren!!!

Det var nog den roligas.........(fortsättningen står i inlägget innan!)


Love you/ ♥Sandra♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0